Friday, January 1, 2010

Kenapa Harus MAKI????

Korang pernah kena maki? tak kiralah diluar atau dalam alam maya sendiri. Tentu berasap giler-giler jiwa korang terkena panahan ayat berapi dari seseorang.

Bagi yang sabar tentu boleh buat tak kisah dengan segala makian yang dihamburkan tapi kalau orang tu bukan yang jenis penyabar tentu mengundang nahas dekat orang yang bermulut tanpa insuran ni. Mulut pun kena ada insuran beb. Insuran ni datang dari akal kita untuk berfikir sebelum menuturkan sesuatu perkataan agar orang lain tak terasa.

Den tak pernah lagi kena maki tapi dikelilingi jugaklah dengan manusia yang bemulut tak de insuran ni. Memang hampes..Semalam terbaca dekat blog kawan di mana den ternampak kelibat nickname bernama BABI. Isk..punyalah teruk nama ekau. Apa agenda and masalah ekau sesuka hati memaki orang? Nampak sangat idea ekau yang digunakan untuk memaki orang LOW CLASS.

KENAPA HARUS MAKI?? KAN ELOK BAWA BERBINCANG KALAU ADA BENDA TAK PUAS HATI. Kalau ekau ni tabiat suka maki orang memang BABI lah saudara ekau..isk...


3 comments:

Akimbo said...

sy pling tak suka kena marah..
tapi rasanya maki tu lg teruk dari tahap marah kan?sangat2 tak suka..selalunya orang yg suka maki2 ni kebudak2an..sangat2 tak matang..tak boleh berfikir dgn waras,perasaan menguasai fikiran..

azlan said...

kadang2 maki ni bleh wat seseorang ni down.sian lah pada yang pernah kena maki.bagi yang tak kuat tentu mudah patah semangat...marah ok lagi tp kena maki ni yang tak tahan...rasa nak debush2 je mulut2 yang suka dok maki2...

~ yus ~ said...

ehehhe.. SABAR tu separuh dari iman.. :)

ehem.. cam kenal jer sape empunya blog yg kena maki tuh.. wuahhaha :D

 
TEMPLATE BY SEE HEART